کارشناسی خودرو

روش دریافت خدمات و اعزام کارشناس سیار:

1- بلافاصله پس از وقوع حادثه با اطمینان از طرف قرارداد بودن بیمه نامه مقصر حادثه( در بیمه نامه ثالث) و در بیمه بدنه( بیمه نامه زیاندیده) خود با شرکت سامان نگار ایرانیان، مراتب را بایستی به شماره فراگیر 84325- 021 اعلام نموده و اطلاعات مورد نیاز همکاران را ارائه فرمائید بدیهی است شماره پرونده شما بطور اتوماتیک به صورت پیامک به شما اعلام می گردد.

2- کارشناسان ما بلافاصله پس از اعلام حادثه توسط شما زیان دیده محترم با شماره همراه شما تماس حاصل نموده و زمان و محل بازدید هماهنگ خواهد شد.

3- کارشناسان این شرکت با اتومبیل های آرم دار کارت شناسایی معتبر و تجهیزات کامل به محل اعلامی شما اعزام و اقدام به بررسی و تعیین خسارت اولیه می نمایند.

4- برآورد و تعیین خسارت اولیه توسط کارشناسان این شرکت ملاک نهایی پرداخت خسارت نمی باشد و پرونده شما برای بررسی و تایید نهایی توسط سیستم نرم افزاری یکپارچه به ستاد اتومبیل سامان نگار ایرانیان ارسال می گردد و توسط کارشناسان ارشد مورد بررسی و تایید نهایی قرار می گیرد.

5- پرونده پس از تایید نهایی جهت پرداخت به صورت الکترونیکی به شعب بیمه گر طرف قرارداد ارسال و پرداخت نهایی پس از اعمال شرایط بیمه نامه و کسورات قانونی احتمالی توسط بیمه گر به حساب زیان دیده کارسازی و یا چک خسارت تسلیم می گردد.

مدارک و مستندات مورد نیاز جهت تکمیل پرونده و دریافت مبلغ خسارت:

جهت تکمیل پرونده و استفاده از خدمات کارشناسی سیار طرفین حادثه دیده( مقصر و زیان دیده) بایستی در زمان حضور کارشناس همراه با مدارک کامل و اتومبیل های مربوطه در محل تعیین شده حاضر باشند.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حادثه بیمه نامه ثالث:

1-  گواهینامه مقصر و زیان دیده

2-  کارت خودرو یا شناسنامه خودرو مقصر و زیان دیده

3-  بیمه نامه شخص ثالث مقصر و زیان دیده ( اصل )

4-  کروکی پلیس راهنمایی و رانندگی ( در صورت عدم ارائه کروکی پرداخت خسارت و میزان آن بر اساس مقررات شرکت بیمه انجام خواهد شد.)

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حادثه بیمه نامه بدنه:

1-  گواهینامه

2-  کارت خودرو یا شناسنامه خودرو

3-  بیمه نامه بدنه ( اصل )

4-  بیمه نامه شخص ثالث ( اصل )

5-  در صورت سرقت اعم از کلی و جزئی ارائه گزارش مقامات انتظامی و مراجع قضایی

نحوه پیگیری و اطلاع از وضعیت پرونده:

در صورت نیاز به اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، زیان دیده می تواند از طریق همان شماره تلفن همراه که در زمان حادثه به مرکز پیام اغلام نموده با درج کد رهگیری ( شماره پرونده ) و ارسال به شماره 300084325 به صورت پیامک از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید.

نحوه اعلام اعتراض به برآورد و یا عملکرد کارشناس:

در صورت وجود هرگونه اعتراض و شکایات از وضعیت برآورد خسارت و یا نحوه برخورد کارشناس می توانید مراتب را یه شماره همراه 09331644110 پیامک نموده و یا مراتب را به آدرس الکترونیکی info@samannegar.ir ارسال نمایید.

اطلاعات لازم و مفیدی که باید بدانید:

- پس از اعلام حادثه به مرکز پیام شرکت سامان نگار ایرانیان به طور اتوماتیک شماره پرونده شما به شماره تلفن همراه ثبت شده در مرکز پیام این شرکت پیامک می گردد.

- زمان و تاریخ دریافت چک خسارت پس از اتمام فرآیند کارشناسی و بررسی و تایید کارشناسان ارشد ستاد و بیمه گر به صورت پیامک به شما زیان دیده محترم اعلام خواهد شد.

- بر اساس ترافیک کاری در منطقه استقرار شما، کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته و زمان بازدید و محل بازدید را هماهنگ خواهند نمود.

- جهت دریافت مبلغ خسارت بایستی کارت شناسایی مالک اتومبیل زیان دیده و نیز سند مالکیت را جهت ارائه به شعب بیمه گر همراه داشته باشید.

- در صورت نقص مدرک و عدم ارائه به کارشناس در زمان بازدید و یا نیاز به تهیه مستندات تکمیلی حداکثر 10 روز کاری فرصت خواهید داشت در غیر این صورت پرونده مختومه و بایگانی خواهد شد.

- در صورت عدم توافق با مبلغ تعیین شده خسارت توسط کارشناس این شرکت اتومبیل خود را به هر نمایندگی مجاز مورد وثوق خود هدایت نموده و جهت بازدید مجدد و انعقاد قرارداد بازسازی قبل از شروع بازسازی با شرکت سامان نگار ایرانیان تماس حاصل نموده و مراتب را اعلام نمایید.

- از پرداخت هرگونه وجه به عنوان هزینه ایاب و ذهاب و یا غیره به کارشناسان این شرکت پرهیز نموده و در صورت مطالبه هرگونه وجه و یا غیره مراتب را به ستاد مرکزی شرکت اعلام فرمایید.

- لازم به ذکراست برآورد های انجام گرفته توسط کارشناسان این شرکت مبلغ قطعی قابل پرداخت خسارت نبوده و برابر مفاد و شرایط بیمه نامه و شرایط منضم شامل کسورات می گردد.

- جهت حفظ حقوق طرفین در زمان ارتباط با شرکت سامان نگار ایرانیان کلیه مکالمات تلفنی ضبط می گردد.