بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

از جمله مهم‌ترین خدمات بیمه درمانی، بیمه دندان‌پزشکی می‌باشد. با توجه به هزینه‌های سنگین دندان‌پزشکی، تهیه بیمه تکمیلی دندان پزشکی بااهمیت به نظر می‌رسد. خدمات دندان‌پزشکی از خدمات درمانی پرهزینه است که بیش از ۲۰ درصد کل هزینه‌های درمانی و داروئی اشخاص را به خود اختصاص می‌دهد و به طور معمول تحت پوشش بیمه پایه قرار نمی‌گیرند. جهت بهره‌مندی از خدمات درمانی دندان‌پزشکی لازم است بیمه تکمیلی تحت عنوان بیمه دندانپزشکی را تهیه نمایید. برای کسب آگاهی از بیمه دندان‌پزشکی، پوشش‌های آن و شرکت‌های ارائه‌دهنده بهترین بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

بیمه دندان پزشکی چیست؟
این نوع بیمه در واقع هزینه‌های مربوط به رفع عیوب و مشکلات و دردهای دندانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه دندان‌پزشکی به صورت مستقل وجود ندارد و در حقیقت بخشی از پوشش‌های اضافی بیمه درمان تکمیلی می‌باشد. از آنجایی که خدمات دندان‌پزشکی بسیار پرهزینه است و تقریباً تمام افراد در طول زندگی خود بارها به این قبیل خدمات پرهزینه نیاز پیدا می‌کنند، تهیه بیمه تکمیلی و بیمه دندان‌پزشکی مناسب به نظر می‌رسد.
شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای با در نظر داشتن نیاز افراد به دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی مناسب و کم‌هزینه، خدمات بیمه دندان‌پزشکی را در قالب بیمه‌های تکمیلی انفرادی و گروهی ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر با این بیمه و اهمیت استفاده از آن آشنا خواهیم شد.
چرا باید از بیمه تکمیلی دندان پزشکی استفاده کرد؟
بیمه‌های پایه مثل بیمه تأمین اجتماعی برخی خدمات دندان‌پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند. تأمین اجتماعی مراکز دندان‌پزشکی دارد که خدمات بسیاری را به صورت رایگان به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌دهند اما این خدمات معمولاً بسیار ابتدایی هستند و فقط مواردی همچون کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم‌گیری را دربرمی‌گیرند.
مشکل اصلی بیمه دندان‌پزشکی تأمین اجتماعی این است که خدمات ارائه شده توسط مطب‌های دندانپزشکی خصوصی و سایر مراکز غیر از مراکز تأمین اجتماعی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. بنابراین نمی‌توان فقط به پوشش‌های بیمه پایه برای خدمات دندانپزشکی اکتفا کرد.
بیمه تکمیلی دندان پزشکی
بی‌تردید تهیه بیمه دندانپزشکی یا همان پوشش‌های اضافه دندان‌پزشکی در بیمه درمان تکمیلی بهترین راه جهت جبران هزینه‌های سنگین دندان پزشکی می‌باشد. با انتخاب بیمه دندان‌پزشکی در زمان ثبت قرارداد بیمه تکمیلی به دو حالت می‌توان از خدمات تحت پوشش این بیمه استفاده نمود. می‌توان برای استفاده از خدمات مورد نیاز خود به مراکز دندانپزشکی تحت قرارداد بیمه تکمیلی مراجعه کرد. این مراکز تقریباً کلیه خدمات دندان‌پزشکی به استثنای موارد مربوط به زیبایی مانند ایمپلنت را تحت پوشش قرار می‌دهند. هرچند درصدی از هزینه‌ها تحت عنوان فرانشیز بر عهده شما خواهد بود.
در حالت دیگر، می‌توان به مراکز دندان‌پزشکی دلخواه مراجعه کرد و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمود. سپس می‌توان هزینه‌های پرداختی جهت خدمات دندان‌پزشکی را از بیمه تکمیلی خود دریافت نمود.


ویژگی‌های بیمه دندان‌پزشکی تأمین اجتماعی
بیمه تأمین اجتماعی که یکی از مهم‌ترین بیمه‌های پایه در ایران می‌باشد، برخی خدمات دندان‌پزشکی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش‌های خدمات بیمه دندانپزشکی بیمه تأمین اجتماعی به شرح زیر می‌باشد:
• خدمات ویزیت(معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش)
• رادیوگرافی تک‌دندان(گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)
• کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل
• جراحی دندان نهفته در نسج نرم
• جراحی دندان نهفته در نسج سخت
• جرمگیری بالای لثه
• جرمگیری زیرلثه
• بروساژ هر فک(نوعی جرم‌گیری)
• پرکردن تک سطحی
• ترمیم دندان
همان‌گونه که ذکر گردید پوشش‌های بیمه دندان‌پزشکی تأمین اجتماعی چندان گسترده نیست. با خریداری بیمه درمان تکمیلی می‌توان سقف تعهدات بیمه دندان‌پزشکی را افزایش داد. این موضوع موجب کاهش هزینه‌های خدمات درمانی دندانپزشکی خواهد شد.

کدام بیمه هزینه دندانپزشکی را می‌دهد؟
جهت بهره‌مندی از خدمات بیمه دندان‌پزشکی لازم است در ابتدا بیمه درمان تکمیلی را تهیه نمایید. شرکت‌های بسیاری بیمه درمان تکمیلی دندان‌پزشکی را ارائه می‌دهند. معمولاً این پوشش‌ها در قالب بیمه‌های گروهی و بیمه درمان تکمیلی خانواده ارائه می‌شوند. فقط چند شرکت انگشت‌شمار، همچون بیمه SOS کمک‌رسان ایران، بیمه دندانپزشکی را در قالب بیمه تکمیلی انفرادی نیز ارائه می‌کنند. چنانچه قصد خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی را داشته باشید، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی با بیشترین پوشش خدمات دندان‌پزشکی به چالشی جدی برای شما تبدیل خواهد شد.
آیا ایمپلنت و خدمات زیبایی فک تحت پوشش بیمه دندان‌پزشکی قرار می‌گیرد؟
امروزه خدمات زیبایی فک و ایمپلنت از خدمات پرهزینه‌ و پرطرفدار دندان‌پزشکی هستند. با این وجود همچون سایر عمل‌های جراحی زیبایی و خدمات مشابه آن‌ها، تحت پوشش هیچ بیمه تکمیلی قرار ندارند. فقط خدمات درمانی پرکاربرد تحت پوشش بیمه دندان پزشکی قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *