ارزیابان خسارت

ارزیاب خسارت؛ حل اختلافات بیمه‌ای

حل اختلاف بیمه گر و بیمه گذار و ارزیابان خسارت

گاهی اوقات ممکن است در بیمه شخص ثالث، طرفین قرارداد یعنی بیمه گر و بیمه گذار بر سر هزینه‌ی خسارت وارد شده، توافق نداشته باشند و این اختلاف با گفتگو و مذاکره حل نشود. وظیفه‌ی ارزیاب خسارت است که به حل و فصل اختلاف طرفین بپردازد.

ماده 39 قانون بیمه شخص ثالث – ارزیاب خسارت
هزینه خسارات مالی که در حوادث رانندگی ایجاد شده‌است، با توافق طرفین قرارداد بصورت نقدی پرداخت می‌شود. اگر بین بیمه گر و بیمه گذار بر سر هزینه خسارت اختلاف نظر وجود داشته باشد، شرکت بیمه موظف است که اتومبیل و یا وسیله نقلیه خسارت دیده را به مرکز تعمیراتی که مد نظر بیمه گذار است انتقال دهد و هزینه‌ی تعمیرات را تا حد تعیین شده در قرارداد تقبل کند.
تبصره
در صورتی که از این طریق اختلاف طرفین حل نشود، باید مسئله را با ارزیاب خسارت که توسط خسارت دیده انتخاب و هزینه آن طبق تصویب شورای عالی بیمه پرداخت می‌شود، در میان گذاشت. بیمه گر و بیمه گذار تا بیست روز پس از اعلام نظر کتبی ارزیاب خسارت فرصت دارند تا در مراجع قانونی اقامه دعوی کنند. در غیر اینصورت نظر ارزیاب خسارت پس از این مدت زمان لازم الاجرا می‌باشد.
ضروری است که بیمه مرکزی در مورد مجوز صادر کردن برای ارزیابان خسارت به گونه‌ای عمل کند که هر شهر طبق نیاز خود، ارزیاب خسارت در دسترس داشته باشد.

تعریف ارزیاب خسارت

ارزیاب خسارت شخصی دارای تخصص است که به بررسی و ارزیابی علت حادثه و هزینه‌ی خسارارت وارده می‌پردازد و آن‌ها را گزارش می‌کند. ارزیاب خسارات، حق‌الزحمه‌ی خود را طبق مقدار تصویب شده از سوی شورای عالی بیمه، از بیمه گر یا بیمه گذار دریافت می‌کند. ارزیاب خسارت شخصی حقیقی و یا حقوقی مستقلی است که دارای مجوز از سوی بیمه مرکزی برای تحقیق در مورد چگونگی بروز حادثه و بررسی تعهدات مالی طرفین در بیمه نامه و مسئول نظارت بر تحقق تعهدات شرکت است.
کارشناسان ارزیاب خسارت خبره در مجموعه سامان نگار قادر هستند تا مشکلات و اختلافات بیمه‌ای شما را به بهترین نحو حل و فصل نمایند و گام به گام شما را در حل پرونده بیمه‌تان همراهی کنند. جهت ارزیابی خسارت بیمه خود با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *